ÄNTLIGEN!!!

Idag är en bra dag. En lycklig dag.

Idag är dagen då jag upptäckt att The 25th Anniversary Rock and Roll Hall of Fame Concerts från Madison Square Garden i New York ÄNTLIGEN har släppts på dvd! Som jag har väntat!

För nästan precis ett år sedan, den 29:e och 30:e oktober 2009, befann jag mig i New York med min sambo och min bror och vi upplevde dessa konserter live i Madison Square Garden. Det är utan tvekan ett av mitt livs största upplevelser och minnena från dessa kvällar kommer finnas med mig för evigt. Det finns inget annat sätt att beskriva det på än med adjektiv som magiskt och overkligt. Det var en enda lång förälskelse, och ni vet ju alla hur det känns att vara nyförälskad! En och en halv månad efteråt skrev jag här på bloggen SÅHÄR om det jag varit med om.

HBO filmade konserterna och visade i USA en 4 timmar lång tv-special i november förra året. Här i Sverige visade Svt en förkortad version på 2 timmar dagen före nyårsafton.

Nu har alltså 4-timmarsspecialen släppts på dvd i USA, och med allt extramaterial blir det över 5 timmar musikhistoria! Fantastiskt! Gå in och läs mer HÄR om du är intresserad. Dessutom ska musiken släppas på cd den 2 november. Jag bara ler inifrån och ut.

Nedan en nyhetsrapportering om konserterna:

Kan inte låta bli att ge ett mer musikaliskt smakprov också! En underbart härlig version av ”Pretty Woman” med John Fogerty och Bruce Springsteen:

~ av susalull på 2010/10/20.

6 svar to “ÄNTLIGEN!!!”

  1. Oj så härligt! Dår hade jag med velat vara!!! 😀 😀 😀

  2. Vilken fantastisk version av ”Pretty Woman”, även om jag sett den innan! Har tänkt flera gånger att jag skulle frågat Dig om dvd:n, men då fick jag svaret här. Ska den beställas eller införskaffas direkt på plats?

  3. Jag hade gett min högra arm för den konserten ;).
    Metallica o Ozzy! Metallica spelar Bob Seger´s ”Turn the page”=rysningar!!
    U2 o Black Eyed Peas också helt magiskt. Vilken kväll det måste ha varit? Puuhhh……:)

  4. Jeanna: Ja det var ett ”lifechanging moment”! 😉

    A: Vi gör kanske både och! 😉

    Mr Z: Din musiksmak är utsökt! 😉 Metallica var definitivt en av höjdpunkterna och eftersom jag älskar deras version av fantastiska ”Turn the page” så blev jag lycklig upphöjd till tre när de valde att köra den!!! 🙂 U2 och Black Eyed Peas var mycket bra och alla de giganter som ramlade in som gäster med jämna mellanrum och sjöng duetter ihop med huvudartisterna gjorde ju inte det hela sämre! För att göra allt ännu mer magiskt så var det faktiskt 2 kvällar! Den 29:e slutade de inte spela förrän runt 01.30 (konserterna började vid 19.30 båda kvällarna) och den 30:e avslutade U2 något tidigare, runt 00.30. Så du kan ju förstå hur sönderrockad jag var efter dessa maratonlopp! Svettigt värre! 😀

  5. Skulle gladeligen svettas för en sån konsert skull, alla dagar i veckan 😉

  6. Zwampen: Ja när vi vandrade hemåt i New York-natten efter sista konsertkvällen snurrade en och samma mening runt i mitt huvud.

    ”Nu kan jag dö lycklig…”

    🙂

Lämna en kommentar