Happy Halloween!

Det är den 31 oktober och runt om i världen firas Halloween idag. I USA firas Halloween alltid den 31 oktober oavsett veckodag. Här i Sverige firar vi traditionellt också Alla Helgons Dag men den infaller lite senare och krockar alltså inte med Halloween som många tycks tro.

För precis exakt ett år sedan på klockslaget befann jag mig i Brooklyn i New York efter att ha gått över Brooklyn Bridge för att uppleva äkta halloweenstämning och för att betrakta alltsammans genom min kameralins! Det blev en magisk kväll full av härliga möten med utklädda människor i alla åldrar och mellan de vackra brownstonehusen i Brooklyn Heights ekade barnens glada rop: Trick or Treat?

Här avslutar jag ikväll veckans halloweentema med ett urval av mina bilder från den där härligt varma kvällen för ett år sedan. Happy Halloween allesammans!

Av någon anledning som bara WordPress vet så publicerades inte detta inlägg förrän efter midnatt och står således under 1 nov istället för 31 okt, som det faktiskt var då jag skrev och publicerade detta.

~ av susalull på 2010/11/01.

4 svar to “Happy Halloween!”

  1. Vilka underbara bilder du tagit!!! Nu är det bara en månad kvar tills du åker. Är så avis!!

    Kram!

  2. Vilka härliga bilder, Susanne! 😀 😀 😀

  3. HÅller med Jeanna – vilka härliga bilder och alla fina pumpor! Hade faktiskt varit kul att uppleva på plats!

  4. Sandra, Jeanna och Linnea: Halloween i New York är fantastiskt för det finns så mycket att se och uppleva! Vädret är oftast perfekt vid den här tiden och som bonus får man alla vackra höstfärger! En mkt trevlig tid på året att göra ett NY-besök, mao! TACK för ert bildberöm förresten. Det är kul att det finns någon mer än jag som tittar på bilderna och tycker om bilder från NY! 🙂 Kram till er alla

Lämna en kommentar