Julkort från New York

                  Central Park  8 december 2010

Mauro Scocco har nyligen släppt en jullåt som jag hörde första gången på radion natten till julafton. Jag fastnade direkt. Inte så konstigt med tanke på att låten med titeln Julkort från New York låter mycket Lundell/Winnerbäck. Jag har svårt att låta bli att följa med Scocco, som för övrigt är en mycket bra låtskrivare, på hans smärtsamt vackra julpromenad genom New York.

Vill ni bilda er en egen uppfattning om låten så kan ni gå in HÄR och lyssna på Scoccos hemsida. Där finns också möjlighet att ladda hem låten gratis.

God fortsättning på julhelgen!

~ av susalull på 2010/12/25.

10 svar to “Julkort från New York”

  1. Vackert är bara förnamnet 🙂

  2. Mr Z, som vanligt är du en man med mycket god smak! 😉

  3. Härliga bilder från vår stora stad! =)

  4. God fortsättning själv, Susanne. Och vilka härliga och fina bilder! Julkänsla! 🙂
    Bamsekram! 🙂

  5. Tack för det fina julkortet, Susanne, och tack för de innehållande orden! De värmde! 🙂 Kramiz!

  6. Jag vet vilket land som skulle vinna VM i julpynt 😉 Vilken enorm julgran man ser genom fönstret på huset i Brooklyn Heights. Underbara bilder!

    • Att vandra runt i det bostadsområdet och se alla kransar och dekorerade granar (de ställer granen vid ett fönster så den ska synas utifrån) är nog för att Mr scrooge himself ska fyllas ända in till hjärteroten av julstämning! 😉 Tack för att du tycker om mina bilder btw- det glädjer mig! Kram

Lämna en kommentar