Välkommen 2011!

Så kom det till slut, det nya året.

2011 känns ännu underligare att skriva än 2010, det känns numera som att vi lever i framtiden. Jag minns alla böcker och filmer från barndomen som gick ut på att när 2000-talet var kommet så levde vi ihop med robotar och tillverkade barn endast på konstgjord väg i rykande, bubblande rör och planeten var en kall stenöken eller ett brinnande inferno där vi slogs mot maskiner…tja ni fattar vad jag menar.

Förvisso tillverkar vi barn på ett flertal olika sätt där provrör inte hör till ovanligheterna, vissa av oss lever mer ihop med våra datorer, iphones och hd-platt-tvapparater (som snart sänder allt i 3d) än med våra medmänniskor och mycket utspelar sig i cyberspace så helt ute och cyklade var kanske inte de där framtidssierskorna trots allt…och tittar vi på hur vår planet numera reagerar på hur vi behandlat den under alla dessa år så känns inte stenöknen så långt borta den heller…

2011.

Vi lever i framtiden.

Jag var nyss barn och då var det 70-tal och 80-tal och sen blev jag större och 90-talet sprang förbi det också och exploderade i ett millennieskifte mer fruktat än ett tredje världskrig. 2000 var ju lite häftigt men nu rullar det på snabbare än jag hänger med och livet springer ifrån mig.

Jag vet att något måste göras, därför är mitt enda nyårslöfte inför 2011:

FÖRÄNDRING.

Så välkommen framtid, 2011, vinter, vår, sommar, höst. Jag är redo nu.

— — —

God fortsättning på det nya året alla kära läsare!!! Nu börjar äventyret…

~ av susalull på 2011/01/02.

6 svar to “Välkommen 2011!”

  1. Så bra skrivet Susanne! Jag är med dig till fullo! Men för mig är inte förändring ledordet. Jag får nog återkomma med mitt ledord! =)

  2. Jag började ”förändra” förra året, tyvärr går förändringar alldeles för sakta för att man skall vara helt nöjd?! Jag hoppas att det du vill eller kommer att förändra är till det bättre 😉

    • Du har så rätt i att alla bestående förändringar tar lång tid att genomföra och kräver hårt arbete…på olika sätt och vis. Jag hoppas och tror att jag är redo för ”mina” förändringar nu och förutsätter att de blir till det bättre! 😉 Och lycka till med dina fortsatta förändringar!

  3. Ah, sa fint skrivet, Susanne! 🙂
    Jag onskar dig lycka till med din forandring och gor dig sallskap i denna tanke och installning!

Lämna en kommentar