Cohen-natt

Såg en fantastiskt bra film om Leonard Cohen ikväll på ettan. Älskar Chelsea Hotel No 2 som handlar om hans kärlekshistoria med Janis Joplin på skandalomsusade hotellet Chelsea Hotel i New York:

I remember you well in the Chelsea Hotel
you were famous, your heart was a legend.
You told me again you preferred handsome men
but for me you would make an exception

En av få låtar jag kan uthärda där musikstyckets huvudperson bär samma tilltalsnamn som mig är ovanstående (YouTube-klippet) Cohen-mästerverk.

And you know that she´s half crazy

But that´s why you want to be there

Nu ska den här galningen överge den varma juninatten för att krypa ner bland svala lakan. Imorgon ska jag ut på havets vågade vågade våg. Sov gott alla!

~ av susalull på 2011/06/05.

2 svar to “Cohen-natt”

  1. Den filmen har jag faktiskt inte sett.
    Jag hoppas att duu hade en trevlig dag på havet. 🙂

    • Den var bra, jag fick en helt ny syn på Leonard Cohen efter att ha sett den!!! 🙂

Lämna en kommentar